GroenLinks is een partij met ambitie. En binnen die ambitie past de ontwikkeling van het Kazernekwartier. Een mooi plan dat onze stad aantrekkelijker zal maken. Maar onze ambitie gaat verder. GroenLinks wil dat Venlo een stad is waar het voor iedereen goed toeven is. En waar het goede toeven van de één niet ten koste gaat van het goede toeven van de ander. Een stad waar ook de mensen die minder te besteden hebben kunnen wonen in een schone en groene omgeving. En gebruik kunnen maken van de goede voorzieningen die we nu nog hebben.

Volgens GroenLinks hoort bij een gezonde ambitie ook een gezonde financiering. We komen flink geld tekort om de ontwikkeling van het Kazernekwartier in zijn geheel mogelijk te maken. Het college wil dit tekort afwentelen op de begroting, waardoor we onze voorzieningen gaan afbreken, onze stad minder aantrekkelijk wordt, en het tekort vooral ten koste zal gaan van de zwakkeren in onze samenleving. En dat past niet in de ambitie van GroenLinks.