Onderstaande ingezonden brief is door de krant Dagblad De Limburger niet geplaatst, maar de boodschap is belangrijk genoeg om hem dan maar via deze weg nog eens kenbaar te maken. GroenLinks is, was en blijft tegen de plannen voor een kabelbaan.

Onlangs werd in een ingezonden brief in Dagblad De Limburger gezegd dat de gehele gemeenteraad achter het plan staat voor het Kazernekwartier, inclusief kabelbaan. Dat is echter niet waar. Drie partijen hebben op 29 juni 2016 TEGEN gestemd: SP, LokaleDemocraten en GroenLinks.

VVD, CDA, PvdA, VenLokaal en D66 hebben vóór gestemd. Opvallend is daarbij dat VenLokaal en LokaleDemocraten bij de verkiezingen als één partij verder gaan en die nieuwe partij dus half vóór en half tegen lijkt te zijn.

De argumenten van GroenLinks om tegen te stemmen zijn (nog steeds) dat niemand in Venlo zit te wachten op een kabelbaan en de bijbehorende financiële risico's. Na de stemming zei wethouder Teeuwen (CDA) zeer verheugd te zijn met deze enorme kans die het fundament zou zijn voor toekomstige ontwikkelingen in Venlo. De recente ontwikkelingen laten echter zien dat dit fundament inmiddels wankelt.

Ineke Hendrickx
Fractievoorzitter GroenLinks Venlo