GroenLinks Venlo heeft drie sociale initiatieven genomineerd voor het Rode Lintje 2014. Het Venlose Rode Lintje wordt voor de tweede keer uitgereikt. Het is bedoeld als compliment voor mensen die zich inzetten voor een leefbare gemeente Venlo. De genomineerden zijn: Stichting Ontmoetingscentrum De Glazenap Op de Heide in Tegelen, de vrijwilligers van Stichting Hospice Venlo Mariaweide en Burenhulpdienst Venlo-Zuid.

Ontmoetingscentrum De Glazenap wordt volledig gerund door vrijwilligers uit de wijk. Vele wijkinitiatieven hebben hier een plek gevonden. De vrijwilligers geven hiermee een belangrijke impuls aan het sociale leven in de wijk Op de Heide, waardoor wijkbewoners er zich nog beter thuis kunnen voelen. De vrijwilligers van het Hospice Mariaweide zorgen ervoor dat terminaal zieke mensen en hun familie in die laatste zware fase een veilige plek vinden en worden gesteund en verzorgd. De Burenhulpdienst Venlo-Zuid werkt vanuit speeltuin Hagerweike en is een initiatief van wijkbewoners. Buurtbewoners staan er klaar om hun wijkgenoten indien nodig te helpen.

GroenLinks zal alle genomineerde initiatieven bezoeken. Het GroenLinks Tweede Kamerlid Jesse Klaver zal GroenLinks vergezellen bij het bezoek aan De Glazenap op zaterdagmiddag 25 januari om14.30 uur.

Bekendmaking van de winnaar en uitreiking van het Rode Lintje 2014 gebeurt tijdens een feestelijke bijeenkomst in Leescafé ’t Begiénke in de Openbare Bibliotheek te Venlo, op Valentijnsdag vrijdag 14 februari 2014, van 19.00 – 21.00 uur. Met muziek door Parelmoer. Entree gratis. Iedereen is welkom.