Ineke Hendrickx

"Ik zet me met hart en ziel in voor een groen en zorgzaam Venlo!"

Ineke Hendrickx zit al sinds 2001 in de gemeenteraad voor GroenLinks, en sinds 2006 in de rol van fractievoorzitter. Na de verkiezingen van 2018 stopt ze daar mee. Na de verkiezingen wil ze de politiek verlaten en al haar energie steken in haar werk in Malawi. Maar om de partij te steunen als soort van lijstduwer staat ze toch op de lijst, op nummer 10.

Ineke Hendrickx is geboren en opgegroeid in Arcen. Sinds 1990 woont ze in Venlo. In 2003 is ze cum laude afgestudeerd als cultureel antropoloog. Zij gaf onderwijs bij de vakgroep Culturele Antropologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ook deed zij onderzoek op het platteland in Malawi, met het dagelijks leven, de rituelen en de positie van vrouwen als aandachtspunt.

Haar politieke carrière begon al ruim vóór 2001. Toen was ze al actief voor GroenLinks als steunfractielid en organiseerde ze politieke cafés. Ineke is een zeer ervaren raadslid, initiatiefrijk en integer, altijd gericht op inhoud en resultaat. Groen en duurzaamheid in een eerlijke maatschappij zijn haar passies.