Ineke Hendrickx

"Ik zet me met hart en ziel in voor een groen en zorgzaam Venlo!"

Ineke is geboren en opgegroeid in Arcen. Sinds 1990 woont ze in Venlo. In 2003 is ze cum laude afgestudeerd aIs cultureel antropoloog. Zij gaf onderwijs bij de vakgroep Culturele Antropologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Ook deed zij onderzoek op het platteland in Malawi, met het dagelijks leven, de rituelen en de positie van vrouwen als aandachtspunt. Vanwege problemen met haar gezondheid is zij momenteel genoodzaakt zich te beperken tot haar politieke werk. Zij was jarenlang steunfractielid bij GroenLinks en organiseerde politieke cafés. In 1998 werd zij lid van een raadscommissie. Met de herindelingsverkiezingen van 2000 kwam zij in de gemeenteraad. Sinds 2006 is Ineke fractievoorzitter van GroenLinks.

Ineke is een zeer ervaren raadslid, initiatiefrijk en integer, altijd gericht op inhoud en resultaat. Groen en duurzaamheid in een eerlijke maatschappij zijn haar passies.

Contactgegevens: Ineke Hendrickx, Schubertstraat 35 5914 BL Venlo. Telefoon: 077 3511770 of 06 55508229.